Powered By Blogger

HOŞGELDİNİZ :)

SİPARİŞLERİNİZ İÇİN "havuclamaydanoz@hotmail.com"ADRESİNE MAIL ATABİLİRSİNİZ..

7 Eylül 2014 Pazar

Nişanım ve Ayrıntılar

Uzun bir aradan sonra merhaba. Herkes instagram kullanmaya başlayıp bloglar unutulsa da, blog yazmanın yeri bende ayrıdır :) 17 Ağustosta nişanım oldu ve telaş içerisinde bir tatil geçirdim :) Yapmak istediğim çok şey vardı, hepsini yetiştirdim çok şükür. Sizinle paylaşmak da bugüne nasipmiş.

Nişandan bir gün önce sözümüz oldu. Söz için yaş pastamı kendim yaptım. Dışı kremşanti ile kaplı dikdörtgen, 25 kişilik büyük bir pasta oldu :) Üzerindeki şeker hamuru gülleri ve yaprakları bir gün önceden hazırladım, çok vaktimi aldığı için.


Nişan elbisem ile başlayalım. ANkara'da, yerleşim, gürültü, kirlilik gibi nedenlerle  Ulus'u çok sevemesem de; düğün malzemeleri, kıyafetler açısından en geniş seçenek Ulus-Çıkrıkçılar Yokuşu'nda mevcut. Ben de burada bir mağazadan aldım nişan elbisemi  :) Bazen moda olan şeyi almak zorunda kalıyorsunuz, somon ve su yeşilinin nişan elbiselerinde tavan yaptığı bir döneme denk geldim. Su yeşiline içim ısınamadığı için somondan yana tercihimi kullandım.


Nişan tepsimi bir kaç yıl önce bir mağazada beğendim. Asıl amacının ne olduğunu bilmiyorum ama görür görmez nişan tepsisi niyetiyle almıştım. İlk hali aşağıdaki gibiydi.


Sonrasında süslü püslü nişan tepsileri moda oldu ve instagramda gördüğüm bu aynalı yüzük yükselticiler çok hoşuma gitti. Yalnızca onlardan sipariş ettim ve tepsiyi süsledim :)



Somon rengi kıyafet beğenmem tamamen şans eseri şekilde tepsiyle de uyum sağladı :)

Gelin buketimi kendim yaparım gibi bir düşüncem yoktu. Ama buket satışı yapan kişilerin git gide fiyatları yükseltmesi,  kullandıkları malzemelerin de fiyatlarını biliyor olmam beni rahatsız edince kolları sıvadım.

-- Lateks güllerden beyaz ve somon renklerde bir buket hazırladım.
-- Elbisemin işlemelerinde yer alan taşlarla uyum sağlaması için de buketin içine taşlar yapıştırdım.
--Bu taşlar aslında saç tokası. (tel toka biçiminde)

Bence kendi buketinizi hazırlamayı deneyin ;)


Nişan töreninde konuklara bir hediye dağıtmayı çok öncesinden planlamıştım. Metal lokumlukları çok beğeniyordum ve öyle de yaptım :)

-- Malzemeleri Ulus-Suluhan çarşısından temin ettim.
--Kapakların kolayca açılmaması ve bademlerin dökülmemesi için kenarlarına çok az sıcak silikon sürdük.Böylece konuklara dağıtmak kolay oldu, içindeki badem şekerlerini yemek isteyenler de yiyebildi :)
--Püskül renklerine uygun etiketler hazırladım. 
--Badem şekeri için tavsiyem; Bim, Buono :)


Bu ikramlar herkesin çok hoşuna gitti. Çoğu kişiden aynı tepkiyi aldım; ""Buzdolabı süsü haricinde birşey olmuş, vitrine koyarız çok güzel !!"" :)

Nişanda ayrıca düşündüğüm birşey de şeker hamurlu kurabiye yapmaktı. Nişanda 80 davetli olacaktı, bu yüzden de çok emekli modeller seçemedim. Yakın arkadaşlarımın da yardımıyla güzel bir model hazırladık ve paketledik. 
---Kurabiye tarifi için tıktık.
---Kurabiye için verdiğim ölçüyü 2 katına çıkarıp yoğurduğunuz hamurla, ince hamur açtığınızda 90 adet kurabiye çıkıyor. (kalıbım oldukça büyük)
--Taban için somon rengi 1 kg. şeker hamuru satın aldım. Kalpler içinse 250 gr. pembe şeker hamuru. İkisi de arttı, ama tam olarak ne kadar arttığını kestiremiyorum.



---Nişanlım için yaka çiçeği hazırladım. Kendisi yalnızca stüdyo fotoğraflarında kullanmayı istedi. Arkasında broş iğnesi kullandım.


---Ve ben, arabasını kend, süsleyen bir gelin oldum. Nişanda araba süslenir mi bilmem, benim içimden geldi. Tabi arabanın önünü sürekli çocukların keseceğini düşünmemiştim. Nişanlım ben kuafördeyken kaza yaparım korkusu ile öndeki tülleri ve büyük fiyonku sökmüş :(
--Nişanda araba süsleyecekseniz, hazırda harçlık bulundurmak gerektiğini unutmayın.
--İsimlerimizi kendim hazırladım. Kenarındaki dantel görünümü ise, çay tabağı kağıtları :)



Nişan pastamla kapanışı yapalım. Pastamı ben yapmadım tabiki :) Somon rengi güllerle süslenmiş şeker hamurlu bir pastaydı. Servis yaparken şeker hamurunu tamamen sıyırıp atmış olmaları çok hoşuma gitti. Görsel olarak güzel olsa da, yerken asla hoşuma gitmeyen bir malzeme çünkü şeker hamuru.


Şimdi ise düğün telaşı içindeyim. Düğün ayrıntılarında görüşmek dileğiyle, sevgiler :)



16 yorum:

  1. canım herşey okadar güzelki gerçekten mukemmel mutluluklar dilerim inşallah

    YanıtlaSil
  2. Her şey çok güzel görünüyor maşallah :)
    Umarım düğününüz de en az nişanınız kadar güzel olur.
    Ben de yakınlarda sözlenecek ve bir çok şeyi el emeği hazırlayacak biri olarak lokumlukları nereden ve hangi fiyata aldığınızı, bir de o püsküllere uygun renkte hazırladığınız etiketleri nasıl hazırlayıp nereden çıkarttığınızı öğrenebilir miyim?
    Teşekkür ederim şimdiden :)
    Mutluluklar dilerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, size de hayırlı olsun diyeyim öncelikle :) lokumlukları Ulus-Suluhan çarşısından aldım. Etiketleri ise kendim hazırladım bilgisayarda :)

      Sil
  3. herşey harika görünüyor canım, allah mutluluğunuzu daim etsin bir yastıkta kocamanız dileği ile :)

    YanıtlaSil
  4. Hello from Spain: great decorations. Nice details. Keep in touch

    YanıtlaSil
  5. hersey on numara olmus ve en önemlısı sende böyle el emeğine deger verdiğin icin herseyı kendın yapmıssın.Bende senın gibiydim neler neler yapmistim ama emeğime deymisti. Allah tamamını erdırır ıns cnm emınım düğününde cok güzel olacaktir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. en güzeli kendi yaptıklarımız, el emeği ayrı güzel oluyor tabiki :) çok teşekkür ederim :)

      Sil
  6. Merhaba ben sizinle nasil iletisime gececegim bir sey yaptirmak istiyorumda??

    YanıtlaSil
  7. Allah tamamına erdirsin inşallah. Çok güzel olmuş her şey, eğer diyorum bir gün nişanlanırsam o yılın modası bordo rengi olsun noluurr :)))
    Çıkrıkçılar yokuşu da hazine adası gibi karıştırdıkça birşeyler çıkıyor.
    Rabbim bundan sonrası için de kolaylıklar güzellikler nasip etsin inşallah..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin aminn :) bordo renkte elbise hiç yoktu diyebilirim, bizi modaya uymak zorunda bırakıyorlar ama umarım sizin de herşey gönlünüzce olur :) sevgiler :)

      Sil
  8. Allah hayırlısıyla nasip etsin inşallah emeğine sağlık çok güzel olmuş herşeyin.
    .süslerin ne kadara geldi ben istanbulda 5 tl sormuştum badem kapları..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim beğenmenize çok sevindim :) kapları boş olarak adeti 1.80' e aldım :)

      Sil
  9. herşeyi çok güzel düşünmüşsün :)
    banada beklerim www.kiriksemsiye.blogspot.com
    sevgiler

    YanıtlaSil